Kategorie článků:
RECENZE: Tři generace, tři ženy, jeden bolestný kruh
Inscenace Červotoč, uvedená Činoherním studiem Ústí nad Labem, patřila k domácím vrcholům Mezinárodního festivalu Divadlo v Plzni. Režisérka Eliška Říhová adaptovala stejnojmenný debutový román španělské autorky Layly Martínez, který zkoumá generační trauma a ženskou...
Činoherní studio povede Michal Somoš
Ústecká rada jmenovala nového ředitele Činoherního studia. Od 1. ledna ho povede Michal Somoš, proděkan pro pedagogickou a studijní činnost a umělecké záležitosti na pražské DAMU, řekl náměstek primátora Tomáš Vlach (ANO).
Ústecký kraj přispěje na zájezdovou činnost
Ústecký kraj přispěje na zájezdovou činnost divadlům v regionu a Severočeské filharmonii.
Výběrové řízení na ředitele/ředitelku Činoherního studia
Statutární město Ústí nad Labem vyhlašuje výběrové řízení na obsazení vedoucího pracovního místa ředitele/ředitelky Činoherního studia města Ústí nad Labem, příspěvkové organizace.
Z postu ředitele ČS Ústí letos odcházím
Jako jeho ředitel jsem již svou práci odvedl... Prohlášení ředitele Činoherního studia města Ústí nad Labem Jiřího Antonína Trnky k jeho rezignaci k 31. červenci (nejdéle k 31. prosinci) 2024 na post ředitele tohoto divadla.
Být Peerem Gyntem
Ústecký Peer Grynt je jízda plná překvapení, fungujícího bizáru, který jako šedavý oblak z kouřostroje nechává nad scénou viset otázky o lidské obyčejnosti a zaměnitelnosti... O inscenaci ČS Ústí Peer Gynt v režii Michala Háby.
Peer Gynt na druhou
„Hra na něco“ je téma, jež se prolíná celou inscenací známé Ibsenovy hry... O inscenaci ČS Ústí Peer Gynt v režii Michala Háby.
Lid versus Peer Gynt
Poslední premiéra končící sezony potvrzuje mou celosezonní domněnku, že Činoherní studio není žádná zakonzervovaná oblastní scéna... O inscenaci ČS Ústí Peer Gynt v režii Michala Háby.
Z Ústí jen do Ústí
Autorská inscenace Jídelní vůz v režii uměleckého ředitele Činoherního studia Ústí Davida Šiktance na jeho domovské scéně je oddechovka se skromnými filosofickými a poetickými přesahy... O inscenaci ČS Ústí nad Labem Jídelní vůz.
Činoherní studio pod širým nebem
V průběhu června a začátkem července představí Činoherní studio své inscenace na otevřených scénách pod širým nebem...
Ne znamená ne, a to jednou provždy
Slibný začátek představení mi v jeho průběhu silně zhořknul... O inscenaci ČS Ústí nad Labem Jídelní vůz.
Jak jsem se v jídeláku nenajedl
Tenhle jídelní vůz pro mne nevaří... O nové inscenaci ČS Ústí Jídelní vůz.
Cesta tak trochu bezcílná
Inscenace provokuje a klade otázky, co bylo cestování kdysi a čím je dnes... O inscenaci Činoherního studia Ústí nad Labem Hanzelkazikmund (zde jsou lvi).
Cestou necestou se Zikmundem a Hanzelkou
Jde po vzoru Jiřího Hanzelky a Miroslava Zikmunda sledovat v dnešní době cestovatele z pohodlí gauče?... O inscenaci Činoherního studia Ústí nad Labem Hanzelkazikmund (zde jsou lvi).
Cestovat může každý…?
Je Svozilova a Součkové inscenace vůbec komedie?... O inscenaci Činoherního studia Ústí nad Labem Hanzelkazikmund (zde jsou lvi).
Hrdinka svatojánské noci
Láska je klíčem vítězství. Anebo aspoň k naději… O inscenaci pohádky Karla Šiktance Svatojánský oheň v Činoherním studiu Ústí nad Labem.
Nezáleží na vzhledu, ale na srdci
Jemná práce s lidovou symbolikou a nadčasovým konfliktem dobra a zla umožnila ústeckým tvůrcům převyprávět pohádku Karla Šiktance Svatojánský oheň prostě a nenásilně.



